REŽIM DNE
Provoz mateřské školy je stanoven od 6,30 do 16,30 hodin.
Provoz na jednotlivých třídách:
Třída | Provoz začíná | Provoz končí | |
1. | KAŠPÁREK | v 6.30 hod. | v 15.00 hod. |
2. | PEJSEK A KOČIČKA | v 7.00 hod. | v 15.00 hod. |
3. | SLUNÍČKO | v 6.30 hod. | v 15.30 hod. |
4. | SOVIČKY | v 7.00 hod. | v 16.00 hod. |
5. | KAMARÁDI | v 7.00 hod. | v 16.30 hod. |
6. | PASTELKY | v 6.30 hod. | v 15.30 hod. |
Scházení
Děti se od 6.30 schází ve třídě Kašpárek v 1. patře, ve třídě Sluníčko ve 2. patře staré budovy a na přístavbě se od 6.30 schází v horní třídě Pastelky.
Rozcházení
Děti z 1. třídy se od 15.00 hod. rozchází ze 3. třídy Sluníčko.
Děti z 2. třídy se od 15.00 hod. rozchází ze 4. třídy Sovičky.
Od 15.30 hod. je na staré budově provoz pouze ve 4. tř. Sovičky.
Od 16.00 hod. přechází na dolní přístavbu do 5. tř. Kamarádi, kde je provoz do 16.30 hod.
Denní program
6,30 – 8,00 scházení dětí, ranní hry dle přání dětí, záměrná didaktická činnost – skupinová,
individuální – dle vzdělávací nabídky
8,00 – 8,20 hygiena, ranní pozdrav, jaký je den, počasí, počítání dětí, logo chvilka, ranní cvičení
8,20 – 8,50 svačina
dopolední blok
didakticky zacílená činnost: pohybové, jazykové, komunikativní, poznávací činnosti,
Estetika, výtvarné a hudebně – pohybové činnosti, literárně dramatické činnosti,
smyslové hry, zdravotní cviky, relaxace, grafické listy
pobyt venku, hygiena
11,10 – 11,55 oběd (dle jednotlivých tříd)
11,50 – 12,00 hygiena, odpočinek
12,00 – 13.35 odpočinek na lůžku, klidové činnosti
13,35 – 14,00 hygiena, svačina
14,00 – 16,30 odpolední zájmové i záměrné činnosti, spontánní aktivity i didakticky řízené činnosti
Celý denní režim je pružně přizpůsobován individuálním potřebám a zvláštnostem dětí i jejich aktuální potřebě. Děti mají čas si pohrát, rozvinout hru, dokončit ji i případně v ní pokračovat později. Jsou podněcovány k vlastní aktivitě, experimentování, k organizování činností, k hravému tvoření tak, aby pracovaly svým tempem.
Spontánní hry
uplatňované především při příchodu do MŠ a v odpoledních hodinách, vyplývající z přirozených sklonů nebo popudů, dobrovolné nenucené činnosti
Řízené činnosti a aktivity
zaměřené na získávání poznatků z okolního světa, rozvoj řeči, hudební, výtvarné, pracovní a další tvořivé činnosti, matematickou i čtenářskou pregramotnost, pohybové aktivity apod. – probíhají v průběhu dopoledne ve třídě či na zahradě, nebo v okolní přírodě.
Pobyt venku
poznávací vycházky, hry na školní zahradě, nebo na hřištích v okolí MŠ
Odpočinek
spánek dle potřeb dětí
Pracovní, výtvarné činnosti, hudební i jazykové chvilky probíhají také odpoledne dle zájmu dětí a s přihlédnutím ke stanoveným cílům a tématům. Dítě si může činnost vybrat dle předložené nabídky. Během dne kdykoli si mohou děti načepovat čaj, nebo vodu, doba jídla je stanovena pro jednotlivé třídy ve vnitřním řádu ŠJ.